Published: Fri, April 13, 2018

A $30000 rumour? Tabloid paid for, spiked, salacious Trump tip before election

A $30000 rumour? Tabloid paid for, spiked, salacious Trump tip before election

He claimed the tabloid later chose to spike the story because it could not verify Sajudin's account, and released the ex-doorman from his contract - just after the 2016 election.

The contract subjected Mr Sajudin to a $1 million penalty if he disclosed either the rumor or the terms of the deal to anyone, according to United States media.

McDougal, who recently shared details of the alleged affair with CNN, later said she believed Davidson was more concerned about Cohen and Trump's interests than her own.

In a statement on Thursday, AMI said it had determined that the rumor wasn't true, which is why it didn't run a story.

The American Media Inc. released Sajudin's contract after the 2016 USA presidential election. The payment and agreement with Sajudin were reportedly made in November 2015, as Trump stormed the campaign trail and headed toward the White House. While he frequently calls reports from mainstream companies "fake news", Trump has had a relatively positive relationship with AMI, which has generally published articles to his liking.

On Monday the office of Trump's longtime personal attorney Michael Cohen was raided by the Federal Bureau of Investigation, and among documents reportedly seized were correspondence between Cohen, Pecker, and Howard. According to the outlet, longtime Trump lawyer Michael Cohen also knew about the matter and spoke with the tabloid before it ultimately chose to quash the story.

"Unfortunately ... Dino Sajudin is one fish that swam away", he told sister publication RadarOnline, which wrote Wednesday about a "disaffected former Trump staffer who is peddling" the allegation to other media outlets. Ronan's sources say Dino provided the names of the alleged mistress and child to the Enquirer, and was then allegedly paid $30,000 so the mag could have exclusive rights to the information (i.e. Dino could not go public with them anywhere else).


U.S. president Donald Trump has courted controversies and has nearly become synonymous with the word, thanks to his alleged association with pornstar Stormy Daniels and several women accusing him of sexual assault.

The tabloid made its first-ever endorsement by officially backing Trump for president.

"The behavior is so extreme and so freaky", she said. The New Yorker has been in contact with the woman allegedly involved and her daughter, who ignored and declined requests for comment respectively.

"Once she's part of the company, then on the outside she can't be bashing Trump and American Media", Pecker said.

George, the longtime former reporter and editor, said the $1 million penalty in Sajudin's agreement was larger than anything he had seen in his Enquirer career. Paying upfront was not the Enquirer's usual practice because it would have endangered the source's incentive to co-operate, he said.

The methods AMI uses to hide headline-worthy stories should cause anyone thinking about reading their publications to reconsider their go-to choices to get real news. However, he did not know that the Enquirer gave Sajudin $30,000 for his silence.

Sajudin passed the polygraph, which tested how he learned of the rumour. However, Sajudin refused to unless he received an advance payment.

Like this: